Logo EFS

Szanowni Państwo,
Rozpoczęła się rekrutacja do nowych projektów, w ramach których oferujemy bezpłatne usługi m.in.:
psychologa, doradcy zawodowego, prawnika,
a także szkolenia zawodowe wraz ze stypendium szkoleniowym,
staże zawodowe oraz pomoc w znalezieniu zatrudnienia.

Serdecznie zapraszamy !
Jednocześnie ze względu na Państwa bezpieczeństwo oraz pracowników,
Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi świadczy usługi
w godzinach od 7:00 do 16:00 w formie zdalnej i stacjonarnej.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod nr tel.:
81 534-82-90 | 534-032-029 533-485-990
oraz pod adresami email:

praca@ffm.pl

Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi

Do pobrania formularz rejestracyjny do projektów

format .docx

format .pdf

1 procent
zobacz >>>





Oferty pracy zamieszczane w gazetach codziennych.

   Oferty pracy zamieszczane w różnego rodzaju dodatkach do gazet codziennych są chyba najczęściej wykorzystywaną przez pracodawców formą rekrutacji zewnętrznej, ponieważ dają możliwość szybkiego dotarcia do potencjalnych kandydatów do pracy.
   Jednakże ogłoszeń tych jest bardzo dużo, ale ich jakość jest niska, co może wynikać z kilku powodów. Jednym z nich jest fakt, że bardzo duża liczba kandydatów może oczekiwać ofert kierowanych do nich osobiście i na anonimowe ogłoszenie nie dopowiada. Wielu kandydatów reaguje także na nazwę firmy i czasem nie wczytuje się w stawiane im wymagania. Niektóre firmy zdają sobie z tego doskonale sprawę i dążą ustalenia najbardziej rzucającego się w oczy usytuowania logo swojej firmy. Tak więc zamieszczane w gazecie oferty pracy pełnią nie tylko funkcję rekrutacyjną, ale i reklamową. W ten sposób także kreują wizerunek firmy dając informacje, że faktycznie firma się rozwija i warto złożyć do niej swoje aplikacje.
   Z kolei inne firmy dążą do poprawy jakości zgłoszeń przez ograniczenie ich ilości i rezygnują z podania nazwy firmy w ogłoszeniu. Podanie adresu mógłby ich zdradzić, dlatego też kandydaci proszeni są o przesłanie swoich aplikacji na adres biura ogłoszeń. Z umieszczania nazwy oraz logo firmy w ogłoszeniu rezygnuje się także z powodu poufności prowadzonej akcji rekrutacyjnej. Jednak bycie anonimowym może prowadzić do postrzegania takiej firmy jako mało rzetelnej i pewnej.
   Inną formą preselekcji jest także zamieszczanie ogłoszeń w języku angielskim czy też do góry nogami - co ogranicza dotarcie takiego ogłoszenia osób nie zainteresowanych "błędnie" zmieszczonymi ogłoszeniami.

Typowa oferta pracy zawiera następujące informacje:

  1. nazwę przedsiębiorstwa, branżę oraz krótki opis działalności;
  2. nazwę stanowiska;
  3. zwięzły opis zadań na oferowanym stanowisku pracy;
  4. wymagania stawiane wobec kandydatów;
  5. szeroko rozumiane wynagrodzenie;
  6. zakończenie - zaproszenie do kontaktu;
  7. w przypadku, gdy firma chce trzymać odrzucone aplikacje w swojej bazie danych prosi o dołączenie i podpisanie dodatkowej klauzuli.

   Podsumowując, forma ogłoszenia, czyli jego format, wielkość czcionek, kolor, obecność znaku towarowego bądź jego brak, bezbłędność są istotnymi elementami komunikacji z przyszłymi pracownikami oraz kształtowania wizerunku firmy. Poza tym jest to także pierwsze spotkanie pracownika z przyszłym pracodawcą, dlatego przy konstrukcji ogłoszenia warto starannie przemyśleć zarówno jego zawartość merytoryczną oraz formę tego przekazu.

Jamka B. (2001). Dobór zewnętrzny o wewnętrzny pracowników. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Difin, Warszawa 2001.


Wojciech Bartyna - Pośrednik pracy

Laboratorium ECDL


Polskie Towarzystwo Informatyczne

Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi

Nasza działalność została nagrodzona DYPLOMAMI

Dobre Praktyki
EFS 2008

Dobre Praktyki
PFRON 2006

Polityka prywatności | Mapa serwisu

© 2008 Fundacja Fuga Mundi, wszelkie prawa zastrzeżone

Data ostatniej modyfikacji: 22.10.2020r.
Stronę odwiedzono 19846703, aktualnie przegląda ją 6 osób.
FFM Projekt współfinansowany ze środków
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
PFRON