1 procent
zobacz >>>





Atmosfera w pracy

   Każda organizacja, firma , czy zakład pracy ma swoją własną, niepowtarzalną atmosferę. Panujący klimat w pracy, tworzą wszystkie zatrudnione i związane z firmą osoby. Ma on bardzo duży wpływ i znaczenie dla efektywności i skuteczności w realizacji wyznaczonych celów. Dbanie o pozytywny klimat w miejscu pracy i budowanie dobrych stosunków powinno być troską zarówno pracowników jak i pracodawców. Zdrowa i przyjazna atmosfera w pracy, to jeden z wyznaczników dobrej firmy. Harmonijne środowisko pracy działa mobilizująco na pracowników ,ma wpływ na jakość podejmowanych działań, sprzyja wprowadzaniu zmian, a tym samym wspiera rozwój firmy.
   Usatysfakcjonowani atmosferą panującej w pracy pracownicy, potrafią o wiele bardziej zaangażować się w sprawy firmy i z dużo większym zapałem wykonują powierzone im zadania. Potrafią stworzyć zgrany zespół, będą chcieli więcej osiągać. Są kreatywni, pełni zapału, mają niekonwencjonalne pomysły i są zdolni do ich wdrażania .Zadowoleni pracownicy są najlepszą wizytówką firmy - dobrze pracują, przynosząc firmie zyski, mają pozytywny wpływ na innych pracowników. Od ich obsługi, zachowania, opinii zależy jak organizacja, firma jest postrzegana na zewnątrz, ponieważ to oni , kontaktują się z klientem, mają z nim największy, często bezpośredni kontakt.
   Brak satysfakcji z pracy jest czynnikiem, który działa negatywnie zarówno na pojedynczego pracownika, jak i na resztę zespołu. Także klienci bardzo szybko wyczuwają, że w firmie "coś jest nie tak". Niezadowoleni pracownicy na ogół tego nie ukrywają, a jeżeli próbują, to zazwyczaj nie umieją skutecznie opanować negatywnych emocji, i przekłada się to na ich zachowanie. Pracownicy mogą dostrzegać problemy, które dla kierownictwa pozostają niewidoczne i w wielu przypadkach postawy niezadowolenia z pracy mogą być uzasadnione. W takiej sytuacji ważne jest aby szybko rozpoznać przyczynę niezadowolenia , czy zaistniałego konfliktu i jak najszybciej go rozwiązać, tak aby miał on jak najmniejszy wpływ na atmosferę pracy i innych pracowników.
   Praca jest jednym z kluczowych czynników w życiu człowieka. W pracy spędzamy bardzo dużo czasu , daje nam ona możliwość nabywania nowej wiedzy, umiejętności, samodoskonalenia się, dbajmy zatem by panowała w niej dobra atmosfera.

Izabela Maluha - Pośrednik pracy

Laboratorium ECDL


Polskie Towarzystwo Informatyczne

Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi

Nasza działalność została nagrodzona DYPLOMAMI

Dobre Praktyki
EFS 2008

Dobre Praktyki
PFRON 2006

Polityka prywatności | Mapa serwisu

© 2008 Fundacja Fuga Mundi, wszelkie prawa zastrzeżone

Data ostatniej modyfikacji: 12.02.2020r.
Stronę odwiedzono 18621194, aktualnie przegląda ją 6 osób.
FFM Projekt współfinansowany ze środków
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
PFRON