Szanowni Państwo,


rozpoczęła się rekrutacja do nowych projektów, w ramach których oferujemy bezpłatne usługi m.in.:
psychologa, doradcy zawodowego, prawnika,
a także szkolenia zawodowe wraz ze stypendium szkoleniowym,
staże zawodowe oraz pomoc w znalezieniu zatrudnienia.

Serdecznie zapraszamy !

Jednocześnienie ze względu na Państwa bezpieczeństwo oraz pracowników,
Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi świadczy usługi

w godzinach od 7:30 do 15:30 w formie zdalnej.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod nr tel.:


81 534-82-90


534-032-029


533-485-990

oraz pod adresami email:

praca@ffm.pl

Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi

Do pobrania formularz rejestracyjny do projektów

format .docx

format .pdf

1 procent
zobacz >>>





Zdrowe podstawy życia, czyli jak zadbać o swoje dobre samopoczucie?

   Człowiek dokonuje w życiu coraz to nowych wyborów, nieustannie podejmuje różne decyzje. Część z tych decyzji jest przyczyną pojawienia się dręczącego stresu i braku optymalnego zdrowia, np. zbyt duża ilość pracy, a mała wypoczynku, brak czasu na podtrzymywanie przyjaźni.
   Zamiast czekać na pojawienie się stresu lub choroby i wtedy reagować na nie, człowiek powinien stawiać sobie takie cele i kształtować styl życia w taki sposób, który pozwoli stworzyć zdrowe podstawy ku temu. W dążeniu do zachowania zdrowia psychicznego niezmiernie przydatne okazuje się przestrzeganie poniższych zasad:

  1. Szukaj przyczyn swojego zachowania w swojej obecnej sytuacji lub w jej stosunku do sytuacji przeszłych, a nie upatruj jakiegoś defektu w sobie samym.
  2. Porównuj swoje reakcje, myśli i uczucia z reakcjami, myślami i uczuciami porównywalnych osób z Twojego otoczenia. W ten sposób ocenisz ich stosowność i adekwatność.
  3. Miej kilku bliskich przyjaciół, z którymi mógłbyś dzielić swoje uczucia, radości i zmartwienia.
  4. Nie obawiaj się okazywać innym, że chcesz być ich przyjacielem, a nawet obdarzyć uczuciem lub odwzajemnić uczucie.
  5. Nie mów złych rzeczy o sobie samym, nie przypisuj sobie trwałych, ujemnych cech, np. "nieudany", "brzydki". Znajdź źródła niepowodzeń w tych elementach, które można zmienić.
  6. Zawsze przypisuj sobie całą zasługę za swoje sukcesy i osiągnięcia.
  7. Sporządź spis wszystkich rzeczy, które czynią Cię osobą niepowtarzalną, jedyną w swoim rodzaju, cech, które masz do zaoferowania innym. Musisz jednak wcześniej poznać źródła swojej osobistej siły.
  8. Gdy odczuwasz silne reakcje fizjologiczne, które zazwyczaj interpretujesz jako "lęk", najpierw przeanalizuj obiektywne komponenty (składniki) tej reakcji fizjologicznej, np. przyspieszone tętno. Zastanów się następnie, czy istnieje jakieś inne wyjaśnienie doświadczanej fizjologicznej reakcji niż psychologiczny "lęk" - może jesteś czymś podekscytowany, może w pokoju jest zbyt gorąco itp.
  9. Gdy czujesz, że tracisz panowanie nad swoimi emocjami (np. nadmierne podniecenie lub depresja), to stwórz dystans między sobą a sytuacją, w której się znajdujesz. Możesz to uczynić przez: a) fizyczne opuszczenie sytuacji, b) "odgrywanie roli" - zajęcie stanowiska jakiejś innej osoby w tej sytuacji czy konflikcie, c) przeniesienie się w wyobraźni w przyszłość, aby z perspektywy czasu móc spojrzeć na to, co tu i teraz wydaje się przytłaczającym problemem.
  10. Nie rozpamiętuj przeszłych niepowodzeń czy zdarzeń będących źródłem poczucia winy i wstydu, porażki. Przeszłość minęła, a myślenie o niej utrzymuje ją żywą w pamięci.
  11. Stwórz sobie długoterminowe cele w życiu - co chcesz robić za pięć, dziesięć, dwadzieścia lat i myśl o różnych możliwych sposobach osiągnięcia tego.
  12. Przeznaczaj pewien czas na odprężenie, medytację, na radowanie się swoim "hobby" i czynnościami, które możesz wykonywać sam i dzięki którym "nawiązujesz kontakt z sobą samym".
  13. Myśl o sobie nie jako o biernym obiekcie, któremu przydarzają się różne złe rzeczy, lecz jako o aktywnym podmiocie, który w każdej chwili może zmienić kierunek swojego życia.
  14. Pamiętaj, że niepowodzenie i rozczarowanie są czasami ukrytym błogosławieństwem - informują, że Twoje cele nie były dla Ciebie odpowiednie lub chronią Cię od większych rozczarowań w przyszłości.
  15. Jeżeli widzisz kogoś, kto Twoim zdaniem postępuje dziwnie, interweniuj w sposób troskliwy i łagodny, aby ustalić czy coś jest nie w porządku i jak mógłbyś pomóc. Często wysłuchanie czyichś kłopotów jest wystarczającą terapią.
  16. Jeżeli dojdziesz do wniosku, że nie możesz pomóc sobie samemu lub innej osobie w cierpieniu, to szukaj porady wykwalifikowanego specjalisty. W niektórych przypadkach problem może wydawać się natury psychologicznej, a w rzeczywistości jest to sprawa organiczna, np. w schorzeniach tarczycy.
  17. Jeśli doświadczany przez Ciebie problem nie jest natury medycznej, to zasięgnij porady psychiatry lub psychologa klinicznego.
  18. Dopóki trwa życie, dopóty istnieje nadzieja na lepsze życie, a jeśli jest nadzieja, zdecydowanie i działanie, to życie będzie lepsze.

Monika Kieżum - Psycholog

Laboratorium ECDL


Polskie Towarzystwo Informatyczne

Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi

Nasza działalność została nagrodzona DYPLOMAMI

Dobre Praktyki
EFS 2008

Dobre Praktyki
PFRON 2006

Polityka prywatności | Mapa serwisu

© 2008 Fundacja Fuga Mundi, wszelkie prawa zastrzeżone

Data ostatniej modyfikacji: 02.06.2020r.
Stronę odwiedzono 19123721, aktualnie przegląda ją 5 osób.
FFM Projekt współfinansowany ze środków
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
PFRON