Logo EFS

Szanowni Państwo,
Rozpoczęła się rekrutacja do nowych projektów, w ramach których oferujemy bezpłatne usługi m.in.:
psychologa, doradcy zawodowego, prawnika,
a także szkolenia zawodowe wraz ze stypendium szkoleniowym,
staże zawodowe oraz pomoc w znalezieniu zatrudnienia.

Serdecznie zapraszamy !
Jednocześnienie ze względu na Państwa bezpieczeństwo oraz pracowników,
Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi świadczy usługi
w godzinach od 7:00 do 16:00 w formie zdalnej i stacjonarnej.
Jesteśmy do Państwa dyspozycji pod nr tel.:
81 534-82-90 | 534-032-029 533-485-990
oraz pod adresami email:

praca@ffm.pl

Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi

Do pobrania formularz rejestracyjny do projektów

format .docx

format .pdf

1 procent
zobacz >>>





Słuchanie empatyczne.

   Jedną z podstawowych zasad skutecznej komunikacji jest umiejętność słuchania empatycznego. Wszędzie tam, gdzie rolą pracownika jest doradzanie, wspieranie, motywowanie, podstawowym elementem towarzyszącym komunikacji między doradcą a Klientem jest słuchanie empatyczne. Jest to słuchanie, które ma na celu zrozumienie drugiej osoby. Zrozumienie to odbywa się na poziomie emocjonalnym, jak i intelektualnym. Jednak zanim posiądziemy tę umiejętność, często popełniamy wiele błędów, które w naszym mniemaniu mogą wskazywać na posiadanie umiejętności empatycznego słuchania. Do podstawowych błędów w wyrażaniu empatii należą:

   Co w takim razie możemy zrobić, aby nie popełniać tych błędów i w jaki sposób właściwie wyrazić empatię?
Pierwszym krokiem jest powstrzymanie się od chęci "naprawienia" samopoczucia (sytuacji) Klienta. Pocieszanie nie pozwala dojść do sedna problemu. Czasami możemy mieć tendencję do unikania konfrontacji z eskalacją emocji Klienta i wolimy zagłuszyć jego odczucia poprzez próbę szybkiego pocieszenia go. Postępując tak nie dajemy sobie szansy na faktyczne zrozumienie i poznanie problemów Klienta.
Kolejną rzeczą, którą warto zauważyć jest fakt, że nie ma obiektywnie błahych problemów. Za każdym razem, gdy ludzie stają się bardziej strapieni niż chcą, jest to znaczący problem. To, co z naszego punktu widzenia jest mało znaczące, dla innej osoby może stanowić duży problem. To, co możemy zrobić w relacji z Klientem to potwierdzić odczuwany przez niego stan. Nie możemy wmówić komuś, że nie jest smutny, kiedy on czuje się smutny.
   Kolejnym krokiem jest wskazanie, że nieszczęścia zwykle można uniknąć. Tym samym nie wspieramy Klienta w użalaniu się nad sobą. Następnie wspólne z Klientem poszukujemy rozwiązań z problemowej sytuacji. Kiedy pozwolimy na pełną ekspresję i możliwość wyrażenia siebie to osoba sama znajdzie rozwiązanie dla swojej sytuacji. Bo tak naprawdę wszelkie rozwiązania i zasoby potrzebne do tych rozwiązań człowiek ma w sobie.


Justyna Grabek - Kozera - Rejestrator Agencji Zatrudnienia

Laboratorium ECDL


Polskie Towarzystwo Informatyczne

Agencja Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi

Nasza działalność została nagrodzona DYPLOMAMI

Dobre Praktyki
EFS 2008

Dobre Praktyki
PFRON 2006

Polityka prywatności | Mapa serwisu

© 2008 Fundacja Fuga Mundi, wszelkie prawa zastrzeżone

Data ostatniej modyfikacji: 15.09.2020r.
Stronę odwiedzono 19691361, aktualnie przegląda ją 5 osób.
FFM Projekt współfinansowany ze środków
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
PFRON